diumenge, 27 d’octubre del 2013

Setena selecció de poemes, 25/10/03



Ja de ple en els actes del 13è Festival de Poesia de Sant Cugat, us presentem la tria d’aquesta setmana, encapçalada pel poema de Carles Ferran, “A la teva ombra”, on l’autor ens descriu el desig i les seves ganes de viure. En aquesta mateixa línia, trobem els versos de Martí Ubeda, de 19 anys, que ens sorprenen amb una lírica plena d’optimisme i pensaments positius. I per finalitzar aquesta selecció d’obres adreçades al Tot Poesia d’enguany, us deixem amb la composició de Maria Nunes anomenada “Mots d’Scott Fitzgerald” que ens ha agradat especialment pel seu esperit i les seves imatges.

Us informem que el passat diumenge 20 d’octubre es va tancar el termini per poder fer arribar les vostres obres a l’adreça del Tot Poesia. No obstant això, atès que la darrera setmana es van rebre nombroses aportacions fins al darrer moment, la revista Tot Sant Cugat publicarà una última selecció de poemes divendres 1 de novembre. Fins la setmana vinent, doncs!

Salut i poesia!

Anna Garcia Garay





A la teva ombra
  
Reneixo a cada instant en la meva pell inesgotable.
Cada pas en la terra em renova una saba
que no precisa arrels. He fruït totes les llums
i tots els blaus d’arreu dels mars,
amb els meus ulls permanentment sorpresos.
Tot ho he conegut. Tot se m’ha donat.
Fagocitant el temps he construït poemes helicoïdals de proteïnes
per expandir el meu àmbit. No estic cansat, però ara
m’aturaré, si em vols, tot un estiu a la teva ombra. 

Carles Ferran


Quan sigui capaç de desfer-me de mi mateix
el món tindrà un altre color i potència.
Seré capaç de veure les coses tal i com són:
rodones, iròniques, absurdes i burlesques.

Aquell dia seré capaç de veure un triangle
sense necessitat de demanar-li tres costats:
deixaré de castigar les figures amb l'imperatiu de la matemàtica.

La plana d'un desert blanc (re)definirà el meu esperit
on tot serà possible si es lliga amb prou força: 
amb fil d'argent i nus de mariner.

Martí Ubeda


Mots d’Scott Fitzgerald

Mots d'Scott Fitzgerald,
missatge per a nàufrags
en el vidre d'un gratacels,
quan vertígen ran de l'abisme
i vida es confonen en un punt,
i solidifiquen en un instant.

Mots d'Scott Fitzgerald:

"Espero que tinguis prou força per començar de nou,
un cop més."
  
Un cop més, un cop més...

Maria Nunes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada